Ohjelmistoyrittäjät ry kasvaa ja vaikuttaa!

Ohjelmistoyrittäjät ry kasvaa ja voimistuu Varsinais-Suomen IT-yrittäjien siirtäessä koko toimintansa osaksi Ohjelmistoyrittäjät ry:n toimintaa. ”Alueelliset palvelumme paranevat samalla, kun kansallisen tason vaikuttamisemme lisääntyy”, summaa Ohjelmistoyrittäjät ry:n toimitusjohtaja Rasmus Roiha.

Ohjelmistoala kasvaa voimakkaasti. Ohjelmistoyrittäjät ry työskentelee aktiivisesti nostaakseen alan äänivallan suomalaisessa yhteiskunnassa sen huomattavan taloudellisen merkityksen tasolle. ”Meillä on tulessa monta rautaa, joista kuullaan pian enemmän. On ilahduttavaa, että keskeiset alueelliset toimijat ymmärtävät kansallisen vaikuttamisemme merkityksen, samalla parannamme itse alueellisia palvelujamme”, kertoo Ohjelmistoyrittäjien toimitusjohtaja Rasmus Roiha.

Ohjelmistoyrittäjät yhdistää alueelliset, kansalliset ja kansainväliset hyödyt

”Saamme Ohjelmistoyrittäjissä varsinaissuomalaisille yrittäjille moninkertaisesti laajemman ja liiketoimintaa paremmin edistävän kumppaniverkoston niin kansallista kuin kansainvälistäkin toimintaa varten”, perustelee VSIT ry:n hallituksen puheenjohtaja Timo Vasankari.

Päätöksen VSIT ry:n lopettamisesta ja liittymisestä Ohjelmistoyrittäjät ry:n kasvavaan joukkoon teki yhdistyskokous hallituksen esityksestä. ”Löysimme toimintatapoja, joilla säilytetään varsinaissuomalainen näkökulma toiminnassa ja paikallinen näkyvyys. Samalla saamme kansallisen toiminnan hyödyt täysimittaisesti käyttöömme”, kiittelee Vasankari.

Ohjelmistoalan edistäjä

Ohjelmistoyrittäjien voimistuvasta vaikuttamisesta innostui samassa yhteydessä myös arvostettu turkulainen täyden palvelun digitoimisto Poutapilvi. ”Odotamme Ohjelmistoyrittäjien edistävän voimakkaasti alan asemaa, tuottavan paljon hyviä seminaareja ja hedelmällistä verkottumista muiden jäsenyritysten kanssa. Haluamme vaihtaa ajatuksia alan muiden kärkiyritysten asiantuntijoiden kanssa”, kuvailee Poutapilven toimitusjohtaja Juha Harjula liittymisen perusteita.

Ohjelmistoyrittäjien tavoite tarjota jäsenilleen kasvumahdollisuuksia sopii mainiosti Poutapilvelle. ”Odotamme ja uskomme 10-15% vuotuiseen kasvuun ja työllistämme joka vuosi lisää väkeä tiimeihimme. Kun Suomen talous ja muu tuotanto saadaan elpymään, ovat kasvuodotuksemme vieläkin valoisammat”, toteaa toimitusjohtaja Harjula.

Ohjelmistoyrittäjät vastaa haasteeseen

”Ensinnäkin haluan toivottaa lämpimästi tervetulleiksi VSIT ry:n jäsenistön. Voin ilman muuta luvata, että ohjelmistoalan ääni voimistuu yhdistymisen ansiosta. Olemme nostaneet yhteiskunnallisen vaikuttamisemme ihan uudelle tasolle, mikä tulee näkymään lähiaikoina monin tavoin”, kertoo Ohjelmistoyrittäjien toimitusjohtaja Roiha.

Lisätietoja:

Ohjelmistoyrittäjät ry, toimitusjohtaja Rasmus Roiha, rasmus@ohjelmistoyrittajat.fi, 0400-180 434

Varsinais-Suomen IT-yrittäjät ry, hallituksen pj. Timo Vasankari, timo.vasankari@konsulttiyhtymaaika.fi, 040-554 6246.